vrijdag 16 november 2018

Wol met verve sjaal klaar!

Lang, lang, lang, haakte ik aan dit project...maar de sjaal is prachtig geworden!
Al eerder in deze blog, beschreef ik hoe ik de wol zelf heb geverfd dankzij De haakgarage en Wol met verve., zo leuk!
Deze sjaal heeft dus iets extra speciaals voor mij, de wol zelf gekleurd én nu ook helemaal gehaakt!

Het patroon heet The Speckled Squares Crochet Blanket. Het is ontworpen door Jackie Hodson.
Het is een heel dicht patroon, dat neemt wat meer tijd om te haken. De blokken haken was echt even een puzzel voordat ik dit onder de knie had, maar des te leuker dat het uiteindelijk heel goed is geworden. De strepen haakte ik gewoon met de granietsteek, recht toe, recht aan en omdat ik bij het haken van de blokken ook de granietsteek gebruikte, paste dat prima.

De sjaal is echt van mooi materiaal gemaakt, dus het valt heel lekker soepel en knoopt ook gemakkelijk om je nek, ook al is hij best groot. Heerlijk nu er kouder weer aan gaat komen.


Ps.
Nu heerlijk aan iets nieuws beginnen!
Ik denk dat ik mozaïekhaken eens wil gaan uitproberen? Iemand tips?


5 opmerkingen: