woensdag 8 augustus 2018

Grote omslagdoek haken (mèt zelf gekleurde wol!)



Een aantal verschillende zaken ben ik op het ogenblik aan het haken, maar dit project wil ik graag even aan jullie laten zien, want het wordt heel mooi!

Door De Haakgarage werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar een workshop Wol Verven van Wol met Verve  in Zwartsluis. Wol met Verve heeft echt prachtige materialen met hele mooie kleuren. De workshop was echt heel erg leuk om mee te maken en te zien hoe dat verven in zijn werk gaat én om het een keertje zelf uit te proberen. Erg verrassend hoe de verf op de strengen wol pakt en hoe de kleuren dan verschijnen. Met die wol ben ik nu aan het haken!


Ik heb lang getwijfeld welk patroon te gaan maken en haak nu het patroon The Speckled Squares Crochet Blanket. Het is ontworpen door Jackie Hodson. Het doet wat denken aan het haken van granny squares, je haakt allemaal vierkanten die je meteen met elkaar verbindt. Je kunt zelfs meteen de draadjes afwerken, het als met de granny squares. Ik gebruik haaknaaldnummer 4. Je haakt de granietsteek. Het duurde wel een tijdje voordat ik het patroon begreep. Het lijkt een heel eenvoudig patroon, maar het is niet helemaal regelmatig en daarom duurde het even voordat ik de slag te pakken had. Nu haakt het als een trein! Het wordt prachtig soepel. Ik ga er een hele grote rechthoekige omslagdoek van maken en wil nog een leuke rand erom heen bedenken. Dat wordt weer de volgende stap!


3 opmerkingen:

  1. Wat mooi, zelf geverfde wol. De omslagdoek wordt vast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat leuk! Die wordt heel mooi, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen