zaterdag 24 november 2018

Interlocking haken


Een nieuw project! 
Ik houd van nieuwe technieken uitproberen. Op de site van Creachick staat een patroon voor een kussenhoesje, gehaakt met de interlocking techniek. Dat wilde ik graag uitproberen. Ze heeft er ook een filmpje bij staan, echt ideaal om het te leren!
Ik ben nog wat aan het stoeien om de zijkanten mooi recht te krijgen, maar ik ben dik tevreden met het resultaat tot nu toe.
Omdat je steeds om en om met een andere kleur haakt en de andere lus laat hangen, gebruik ik een steekmarker om er voor te zorgen dat de steek niet wegglijdt. Dit trucje las ik ook weer ergens als tip en ik maak er dankbaar gebruik van.


Ik haak het met ByClaire nummer 2, de kleuren zijn geel en donkergrijs en ik gebruik haaknaald nummer 6. 

PS. 
Wil je ook leren haken? In januari geef ik weer haakworkshops voor beginner bij De haakgarage in Meppel.

4 opmerkingen:

  1. motiefje al wel eens gezien maar de techniek nog niet zelf geprobeerd. dank je voor het filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk effect geeft dit.
    Dat herken ik ... leuk om iets nieuws uit te proberen. En dan graag inclusief een zakje tijd ;-).
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen