donderdag 11 januari 2018

Staphorstertas


Met veel plezier heb ik gewerkt aan deze Staphorserstippentas. Het is een patroon uit het ByClaire Fashion boek.
Ik vertelde al eerder dat ik een workshop staphorsterstippen heb gevolgd en geheel geïnspireerd door het stippen haakte ik deze tas ook in kleur. Het is een heerlijk project om te haken en het gaat ook nog eens lekker snel. Ik haakte het met ByClaire garen nummer 2, haaknaald nummer 6. Ik haalde, zowel het garen als de grote ringen om als handvatten te gebruiken, bij De Haakgarage in Meppel.





Als voering heb ik een lapje met zwart-witte stippen in de tas genaaid. De naaimachine kwam dus ook nog op de tafel en ik ben er best trots op te zeggen dat me dat in één keer lukte. Ik ben niet altijd het beste maatje van de naaimachine, maar nu ging het goed. Het lintje geeft de tas een extra Staphorster tintje en dat kocht ik ook nog in Staphorst. Het bevestigen van het lintje was eigenlijk het lastigst van de hele tas om het een beetje mooi en netjes in de tas te krijgen. Maar ook dat is prima gelukt. 

 Mijn dochter Maartje wilde wel even de tas showen, dank je wel Maartje ;-)

4 opmerkingen: