zaterdag 27 mei 2017

Ruitendeken


Mijn ruitendeken is klaar!


Mijn haakplezier begint altijd met zo'n fijn tasje met nieuwe materialen van De Haakgarage uit Meppel. Ik haakte de Ruitendeken. 
Het patroon is van Saskia Laan en komt uit haar boekje Alles is Haken. 


Ik haakte het met katoen, het is Epic van Yarns and Colors en ik haakte het met haaknaald nummer 5. Dit is een wat dikker katoen, maar het is toch mooi soepel geworden. Ik haakte ongeveer 4 en een halve ruit uit één bolletje. De crèmekleur gebruikte ik om de ruiten aan elkaar te haken. Ook voor de rand om de deken gebruikte ik deze kleur.

 

Na het haken legde ik de deken even in een sopje Eucalan, daar wordt het even weer lekker fris van. Ik heb het immers best veel in de handen gehad, ook met het warme weer.
De Eucalan houdt de deken mooi soepel en ik vind het geurtje altijd zo lekker!
Buiten liet ik de deken even uitdruppelen op het rek, maar daarna heb ik het liggend op de grond te drogen gelegd en nu is de deken mooi in model.
Ik ben blij met het resultaat!


Ps
Ken je deze kussens nog??
Op de foto lijken de kleuren niet hetzelfde, maar in het echt past het allemaal heel mooi bij elkaar!!

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige deken heb je gemaakt!
    Heerlijk hè, zo'n tasje met materialen? De Haakgarage is voor mij niet direct naast de deur, maar ik kom er ook wel eens. Een fijne winkel.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie deken heb je gemaakt, past inderdaad heel mooi bij de kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de deken mooi geworden Marijke !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woow! Fantastic ♥. What a nice color combination, and I like the pattern. Great job, Marijke! Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen