maandag 1 mei 2017

Nieuw project!



Ik ben weer heerlijk aan een nieuw project begonnen. Weer iets groots (vandaar ook even wat minder blogberichtjes), maar het wordt wel heel mooi! Ik maak de ruitendeken van Saskia Laan uit het boekje Alles is haken.
Ik gebruik nieuwe katoen van De Haakgarage. Het is van Yarn and Colors, Epic. Ik heb drie kleuren voor de ruiten en een gebroken witte kleur om de ruiten aan elkaar te haken. En de haaknaald die ik gebruik is nummer 5.  Het is een wat dikkere katoen, maar het haakt heerlijk en het blijft heel mooi soepel! Ik word er wel blij van!



Ik ben al een mooi stukje op weg en zal jullie op de hoogte houden.


Afgelopen periode heb ik ook nog een dagje workshop mogen geven aan een groep vrouwen bij De Haakgarage in Meppel. 's Morgens begonnen we met de eerste beginselen van het haken en na een lekkere lunch met heerlijke broodjes, lukte het al om verder te gaan met het haken van granny squares.
Heb je ook zin om met een groepje mensen te leren haken of juist met een iets pittiger patroon aan de slag te gaan? We overleggen het graag met je!

4 opmerkingen:

  1. Dat is zó een leuk project om te maken! Ik heb die deken ook gemaakt, althans....de ruiten zijn allemaal klaar, het aan elkaar haken is een ander verhaal. Dat vind ik lastig.
    Veel plezier met je deken haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nu door, maar het is eerst idd wel even puzzelen om het aan elkaar te haken! Ik ga ook bij de tafel zitten, dat is gemakkelijker vind ik. Jij ook veel plezier en succes!

      Verwijderen
  2. Prachtige kleuren voor dit deken!! Ik heb er zelf ook 1 gemaakt en er is er nog 1 in de maak.
    Degene die al af is haakte ik voor de zoon van mijn broer, als je het leuk vind: er staan foto's op mijn blog ;-)

    Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat bij jou gaat worden! Geniet van je haakwerk!

    Groetjes Marijke ;-)
    (zusjeknus.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Marijke, die ruitvorm. De kleurtjes vind ik ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen