zondag 17 januari 2016

Winterse bloemensjaal



Ik haakte bloemen én bloemen én bloemen en het werd een bloemensjaal!
Het patroon heb ik van Atty van Norel uit het Scheepjes Style Magazine. Je haakt eenvoudige bloemen die je al hakend aan elkaar maakt! Erg leuk om te doen! Ik haak het met wol van De haakgarageHet is Peruvian en het haakt met haaknaald 6 heerlijk weg! Al eerder beschreef ik het begin van deze sjaal, als je klikt bloemensjaal dan kun je dat lezen. Omdat de sjaal zo open is hoef je weinig bolletjes wol te gebruiken.
  


Na het haken heb ik  mijn haakwerk niet geblokt, maar met een natte doek gestreken. Heel zorgvuldig, zodat de bloemen allemaal mooi plat zouden worden. Op de foto hierboven en hieronder kun je het effect goed zien van dat strijken.


Ik ben er blij mee!

7 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaal, mooi gedaan! En dat strijken is goed gelukt zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal vind ik een bloemensjaal wat rommelig en niet mooi. Maar jouw bloemensjaal is prachtig. De kleurcombinatie en het strijken geven de sjaal een extra mooie look.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congratulations! You won my link up last week, With the most clicked link. A New party is open, you are welcome to share.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaal!! Ik heb je linkje "bloemensjaal" aangeklikt, maar ik kan het patroon niet vinden bij Atty. Wel varianten, maar die wil ik niet. Er zijn ook bloemen aan de buitenkant met 1 blaadje minder. Kun je me aan het patroon helpen? Mijn handen jeuken om te beginnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ik hoop dat je dit kunt lezen, ik krijg je berichtje nu binnen als anoniem. Wil je mij een berichtje sturen op mijn mailadres? Dan kan ik je een mail terug sturen. marijke.c.moen@gmail.com

      Verwijderen
  5. Deze sjaal is prachtig! Mijn moeder heeft iets soortgelijks gemaakt, ik heb er nog ergens een verstopt.

    BeantwoordenVerwijderen