woensdag 27 januari 2016

Granietsteek



Soms zie ik iets waardoor ik een idee krijg om iets te maken. Bij deze sjaal was het het materiaal én de steek die me inspireerden. 




Ik had deze wol al een tijdje in huis. Het is Mille Colori van Lang, haken met haaknaald 6. Ik was nieuwsgierig hoe deze wol eruit zou zien met de granietsteek. Bij de granietsteek zie je het verloop van het garen goed. Ook vind ik de granietsteek een wat stoere steek wat goed combineert met de kleuren van dit garen. Met de granietsteek kun je een driehoekige sjaal haken door in een punt te beginnen, maar je kunt ook beginnen vanuit het midden van de lange zijde.  Dat heb ik gedaan.


De granietsteek bestaat uit vasten en lossen en haakt heel lekker vlot weg. Ik vind zelf de rand erom heen leuk, omdat daarin weer het verloop mooi te zien is.
Leuke, vlotte sjaal geworden, wat steviger en wat stoerder dan ik vaak haak, maar prima passend bij het gure donkere weer van vandaag!
 Ik zou er ook nog een dikke muts en wanten bij moeten maken ;-))



2 opmerkingen: