maandag 5 januari 2015

Bonte handschoenen

Al struinend op het internet kwam ik dit patroon tegen. Van gewone handschoenen iets persoonlijks maken!
Dat wilde ik graag proberen. Het patroontje heb ik besteld bij de site van een bont huishouden, http://www.bonthuishouden.nl/.
Borduren doe ik niet zo vaak en dankzij het internet kon ik voor alle steken een uitleg vinden. Je brengt het patroon over op de handschoen met behulp van oplosbare borduurvlies. Als je klaar bent met borduren leg je de handschoenen even in een bakje met warm water en dan is het vlies verdwenen en staat het motiefje op je handschoenen. Erg leuk om te doen!

Ps.
Een patroon met een ander motiefje voor geborduurde handschoenen is te vinden in het nieuwe boek van een bont huishouden 'Vrolijk handwerk' en hetzelfde patroon staat ook in de Nederlandse Mollie Makes (dec/jan nummer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten