maandag 29 december 2014

Sjaal haken



Ik haakte een sjaal. Het patroon komt uit dit boekje. Er staan erg leuke patronen in.

Ik zocht de wol uit tijdens een workshop van een van de schrijfsters, Claire Boeters bij de winkel Ritsin in Zwolle. Zo'n workshop volgen vind ik echt een aanrader, zo leuk om andere mensen met hun ideeën te ontmoeten. Ik werd weer extra enthousiast om te haken! Claire heeft ook een leuke site http://hakenenmeer.blogspot.nl/
Het originele patroon is roze met wit, hier zie je mijn, meer winterse variant!


Ik gebruikte de volgende wol
Blauwe kleur is Scheepjeswol Peru, color 090. Dit is voor 80% Microfaster en voor 20% Alpaca. Dit kriebelt wel een beetje, maar dat voel je niet omdat ik het randje haakte met Phildar Partner 06, kleur Chataigne.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig en wat kunnen kleuren toch grote verschillen maken he. Ik vind hem heel erg mooi geworden, die van jouw!

    Fijn weekend
    Diana
    www.dianaswereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The scarf is very beautiful! And the colors are my favorite :)

    BeantwoordenVerwijderen