maandag 22 februari 2021

Deken

Gehaakte deken



Nog nooit ben ik met een project zo lang bezig geweest. Maar telkens pakte ik het wel weer op en bracht het haakplezier en ontspanning, naast mijn opleiding, nieuwe baan én corona.
Het is een deken, lekker voor op de bank.
Het proces was steeds belangrijker dan met het resultaat. De vorm is niet erg rechthoekig. De deken wordt steeds wijder. Ik ben steeds maar aan het haken geweest en heb nooit gecheckt of de deken een beetje recht werd. Dat is de deken dus niet ;-) Maar ook dat kan de pret niet drukken. Voor thuis is de deken helemaal in orde. Nu nog kiezen, leg ik hem op de gele of de grijze bank?

Ik haakte allerlei verschillende steken door elkaar.
Ik gebruikte Amore 160 van Borgo de Pazzi en haaknaald nummer 4,5. Ik kocht deze heerlijke merino wol bij de haakgarage in Meppel.

4 opmerkingen:

  1. Een heel vrolijke deken. Leuk!
    Herkenbaar wat je schrijft over het proces. Haken (en breien) is ontspanning. Heerlijk om te doen na een dag werken met je hoofd of op zondagmiddag. Wat je dan precies maakt en of je deken dan wel of niet helemaal recht is, is niet het belangrijkste.
    Ken je het boek Cocoon! ook? Een (haak)boek waarin het proces een prominente plek heeft.
    Nu voorjaarsvakantie? Geniet ervan.
    Succes met je opleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ilse! Idd heerlijk even vakantie, tijd om andere dingen te doen, zoals haken! Dank voor de boekentip, ik ga het eens opzoeken, leuk!!

      Verwijderen
  2. Lekker vrolijk en vaak is het proces ook belangrijker dan het resultaat. Hoewel het resultaat er mag wezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! (ik heb de deken wel strategisch opgevouwen voor de foto, hoor ;-))

      Verwijderen