maandag 22 april 2019

Mijn Persiantiles Deken is klaar!




Mijn gehaakte deken is klaar!
Ik haakte deze deken naar het patroon van Jane Crowfoot. 
Het heet Persian Tiles - Eastern Jewels. Het was een klus, maar erg leuk om te doen én super mooi!! Het is ook leuk om steeds een nieuwe tegel af te ronden en weer aan een nieuwe te beginnen. Allemaal hetzelfde, maar door het kleurgebruik, toch ook weer anders. Dit stimuleert steeds om weer opnieuw te beginnen. 


Ik haakte het met Stylecraft van De Haakgarage in Meppel. Ik gebruik haaknaald 4 en 4,5. Iets grotere naalden dan in het patroon aangegeven, maar zo valt het materiaal mooi soepel. Ik haakte de draadjes van begin en einde meteen mee, daardoor bleef het afhechten van draadjes aan het eind wat beperkt. De tegels, vierkanten en driehoeken heb ik aan het einde aan elkaar gehaakt. Daarna haak je nog 7 toeren om de hele deken heen! Dit wordt samen de rand om de deken. 
Het patroon is echt de moeite van het haken waard!



Wil je de deken in het echt zien? 
Vanaf volgende week ligt hij bij  De haakgarage In Meppel.

11 opmerkingen:

  1. Ik vind dat ie echt heel mooi is geworden Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap werk!
    Prachtig met al die kleuren.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I purchased the yarn and pattern for the blanket but not yet started

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, goed gedaan hoor! Knap hoe je dit altijd voor elkaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Gaaf hoor! Heel leuk om te variëren met kleuren ja. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Super gedaan. Is dit patroon ook lis te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo..Begrijp ik goed dat alles wat met naald 3 en een half door u met naald 4 is gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijke, prachtig! Ik ben met dezelfde bezig, alleen de rand nog. Maar die snap ik niet, misschien bel ik je nog.

    BeantwoordenVerwijderen