zondag 10 december 2017

Blokkensjaal





Tadaah! Blij en tevreden met mijn nieuwe sjaal. Minder tevreden met de foto's. De kleuren en het model zijn toch heel lastig vast te leggen in deze donkere dagen.
Ik haakte deze sjaal met prachtige merinowol. Het heet Donegal van Lang Yarns het is een mooie blauwe kleur, doet aan denim denken en heeft gekleurde spikkels in  zich. Het garen kocht ik bij De Haakgarage in Meppel. Ik gebruikte haaknaald 3.5 om mee te haken .
Het patroon is een kooppatroon en heet Alaric Rectangular Shawl.



Het is een hele grote sjaal geworden maar dat kun je op de foto's minder goed zien. Je kunt de sjaal zo dragen dat hij alleen om je nek gaat, maar kan ook prima als een hele grote omslagdoek te dragen en daarom vind ik hem zo gaaf geworden.


Het patroon is echt een aanrader om te haken. Haakt heerlijk weg en eenvoudig door het patroon, maar het geeft wel afwisseling om te haken. Je kunt wel overwegen om het met wat dikker garen te haken, met deze dunne haaknaald was het wel een hele klus! Maar door het dunne materiaal is de sjaal wel erg soepel en op veel verschillende manieren te dragen, dat is dan wel weer het voordeel.


Deze foto geeft de kleur en de spikkels het mooist weer.

En nu? Hup, hup, weer verder met mijn stippentas. Ik heb een lapje gekocht om de tas straks met te voeren en ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Zin om samen te haken, te leren haken of heb je een haakprobleem?
Elke eerste woensdag van de maand is er weer Haakcafé bij De Haakgarage
Je bent van harte welkom!


6 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaal!!
    Zowel de kleur als het patroon vind ik erg mooi.
    Ja, lastig om goede foto's te maken tijdens deze donkere dagen, hè?
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden, echt heel groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lastig, foto’s maken in deze tijd van het jaar. De sjaal is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastic! ♥ I love such tweed style yarn and the pattern is very tempting :-). Have a happy day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen