vrijdag 10 november 2017

Van Staphorster stippen naar Staphorster haken.



Deze week volgende ik een workshop Staphorster Stippen. Met een groepje vrouwen leerden we over de geschiedenis van het Staphorster Stipwerk en we leerden over de techniek van het stippen. Daarna gingen we aan het werk. Ik koos een schort om op te stippen, maar er werd ook gestipt op (toilet-)tassen, paraplu's, kerstballen en zelfs op schoenen!
Ik heb er erg van genoten om te doen en het stippen ligt een beetje in het verlengde van Stipstijl waar ik hier al over vertelde. Heerlijk om mee bezig te zijn en ook de kleuren van het Staphorster Stippen vind ik prachtig!


Geheel geïnspireerd ben ik nu begonnen met Staphorster Haken! Ik ga de noppentas haken van BYClaire, maar ik doop hem nu al om tot mijn Staphorster Tas!
 Het patroon komt uit het nieuwste boek van Claire, ByClaire Fashion. De noppentas ga ik tussendoor haken, natuurlijk blijf ik ook stug door haken aan de blokkensjaal, maar wilde er graag nog een projectje bij voor de afwisseling!


3 opmerkingen:

  1. Wat was het stippen leuk!
    Ik ben heel benieuwd hoe de noppentas wordt, het begin ziet er al heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar je tas. Wordt vast leuk!

    BeantwoordenVerwijderen