woensdag 20 september 2017

Opnieuw tunisch haken, maar toch anders!


Ik heb een winterse wollen sjaal gehaakt. Het leuke ervan is, dat het net een gebreide sjaal lijkt.
Aan de ene kant zie je de bekende v'tjes en aan de andere kant de ribbels. 
Met behulp van een tunische haaknaald én een speciale manier van insteken krijg je deze steek. Het is geïnspireerd op een patroon van ByClaire uit het tijdschrift Aan de Haak (volgens mij nummer 3)
  



Ik heb het gehaakt met Peruvian Wool van De Haakgarage. Heerlijk materiaal om mee te werken en voor in de winter lekker warm. Ik heb wat gespeeld met de lengte van de stroken. Ik wilde alleen aan het begin en het einde van sjaal de donkerblauwe kleur hebben om er zo een eenheid van te maken. 
Ook met de lengte heb ik wat gestoeid. Uiteindelijk ben ik net zolang doorgegaan met haken, tot ik tevreden was voor de spiegel;-))

Echt een aanrader om deze sjaal te maken!

4 opmerkingen: