woensdag 15 februari 2017

Tonsurton sjaal haken.



Tunisch haken, dat deed ik al eerder! 
Het is een erg leuk variant op haken. Omdat je veel steken op je naald houdt, ziet het er een beetje uit als of je aan het breien bent, maar een geoefende haakster/haker ziet meteen het verschil.
Het patroon is van ByClaire en dat vind je hier. Er is een hele duidelijke uitleg en er is ook nog een klein filmpje met een uitleg.


Ik haakte het Peruvian wol in diep donkerblauw met zwart. Aan 4 bolletjes (van De haakgarage) heb je al genoeg. Het is een prachtige combinatie alleen heel slecht te fotograferen helaas.


De voor- en de achterkant hebben een heel verschillende structuur en dat maakt de sjaal zo leuk. Je kunt daar een beetje mee spelen als je de sjaal draagt, ik hoop dat je het een beetje kunt herkennen op de foto's hieronder. De ene kant heb ik de tunische kant voor en aan de andere kant de geribbelde kant. Door het heel losjes te haken is de sjaal heel soepel geworden. De peruvian wol maakt m heerlijk lekker warm.


Ik ben er blij mee en nu ga ik weer beginnen aan een nieuw project. Het is weer tijd om iets met veel kleur te gaan maken!

Ps Ik haakte deze sjaal al eerder, zie hier.
Kijk, die foto is wel goed gelukt!






1 opmerking: