zaterdag 30 april 2016

Tunisch haken

Bij De Haakgarage volgde ik een workshop Tunisch haken van Claire van ByClaire en dat was leuk!
Altijd weer gezellig om met een groepje mensen iets nieuws te leren.
Met Tunisch haken gebruik je een lange haaknaald, het lijkt wel op een breinaald met een haak. Op die haaknaald zet je veel steken naast elkaar.
We leerden eerst de techniek en later ook nog hoe je een ruit kunt haken. En dát was nou juist wat ik wilde proberen.

Bij Tunisch haken op internet zie je altijd mensen die heel net hun bolletjes op een dienblad hebben liggen om zo steeds van kleur te kunnen veranderen. Bolletjes op een dienblad, dat had ik ook, maar netjes.....? Dat lukte niet, de draden draaiden steeds in elkaar.
Gelukkig kon ik na een halve driehoek steeds alle draden afknippen en afhechten en de bolletjes weer opnieuw netjes neerleggen ;-))
De bolletjes zijn van ByClaire nummer 2. Die zijn hiervoor heel geschikt, het geeft een stevig en stoer effect!

De teltekening van de ruiten vond ik via Pinterest hier. 
De kleuren die daar zijn gebruikt vind ik ook erg mooi!

9 opmerkingen:

  1. Leuke techniek he. Ik ben net begonnen met de basissteken. Zo'n ruitje vind ik nog een stap te ver. Het is een leuk kussen geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk hè? Workshop volgen en met z'n allen iets nieuws leren. Je kussen is echt mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi!
    Lijken mij ook de ideale kleurtjes voor een babydekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for sharing this beautiful pillow at my link party

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Congratulations With Your 3. Place in my link up last week. A New party is open Wednesday morning.