zaterdag 12 maart 2016

Opnieuw Two Tone haken



Zin om iets eenvoudigs te haken had ik. Even een projectje zonder al te veel telwerk!
En het werd opnieuw de Two Tone sjaal, maar nu in twee kleuren. Een felle roze kleur gecombineerd met een rood/oranje kleur. Mooi geworden hé? Het is een omslagdoek die wel wat uitloopt en groter wordt, maar niet echt een punt heeft.



In dit blogbericht beschreef ik hoe ik van de strengen garen, met behulp van een mixer mooie bolletjes maakte. Daarna kon ik dus heerlijk aan de haak. Het is een hele soepele doek geworden die je op veel verschillende manieren kunt dragen.


Ik heb de doek deze keer niet opgespannen. Na een badje in de Eucelan heb ik het op een droogrek gelegd en met knijpers netjes in model getrokken en daarna laten liggen tot de doek helemaal droog was. De doek was groot genoeg voor mij en hoefde niet echt opgerekt te worden. 


Ik kocht bij De Haakgarage de  2 strengen Filisilk. Het is een heel mooi garen van 70 % merino en 30% zijde.


Het patroon komt uit het boek Haken en Kleur van Saskia Laan en Claire Boeter. Het is een fijn patroon en heel overzichtelijk. Als je een paar toeren hebt gehaakt, zit het in je hoofd en haak je gemakkelijk verder.


En ik haakte het patroon al eerder vorig jaar! Hier zie je de foto's. 
Dat beschreef ik in dit  blogbericht.

5 opmerkingen: