maandag 21 december 2015

Krukje


Ik heb een krukje voorzien van een nieuw hoesje!


Op de site van Jip by Jan stond het patroon van dit krukhoesje en ik wilde het al een tijdje haken.
Dus wol gehaald bij De Haakgarage en snel aan de haak. En snel ging het met het dikke materiaal. Ik gebruikte Stylecraft Weekender in de kleur antraciet en haaknaald nummer 8.
Het krukje kocht ik bij de Action, maar ik las op internet dat zo'n krukje op meer plekken te koop is.
Het patroon is echt super duidelijk en je kunt ook nog filmpjes bekijken, zodat je precies kunt zien hoe je moet haken.



Ik heb aan de onderkant twee toeren geminderd. Daarna heb ik, tussen de stokjes van de laatste toer, zwart elastiek genaaid. Dat kon ik goed aantrekken waardoor het hoesje heel mooi om de kruk past en er ook nog gemakkelijk af te halen is.

1 opmerking:

  1. Leuk krukje! Ja, elastiek is inderdaad heel handig. Blijft goed zitten dan.

    BeantwoordenVerwijderen